Strona główna » Silniki zaburtowe

Silniki zaburtowe Suzuki

W naszym asortymencie przygotowaliśmy duży wybór wysokiej jakości silników zaburtowych Suzuki, które pasują do wielu różnych łodzi oraz jachtów. Oferowane modele świetnie sprawdzają się zarówno w mniejszych, jak i większych jednostkach, które wykorzystywane są w celach turystycznych, sportowych lub komercyjnych. Silniki zaburtowe Suzuki to jedne z najczęściej wybieranych napędów do łodzi motorowych. Ten renomowany producent cieszy się ogromną popularnością wśród właścicieli jachtów. Jego produkty cechują się prostą budową i łatwą obsługą, a także zapewniają wydajną pracę. Ponadto wyróżnia je:

  • elektroniczne sterowanie,
  • efektywne spalanie,
  • ograniczona emisja zanieczyszczeń,
  • niezwykła trwałość,
  • cicha praca,
  • niewielka waga.

Zapoznaj się z naszą ofertą, by znaleźć jednostkę napędową o wymaganych parametrach i funkcjonalności. Poza silnikami zaburtowymi Suzuki posiadamy również modele Evinrude/Johnson, Parsun i Tohatsu. Ponadto w naszym asortymencie znajdziesz produkty marki Selva oraz szeroki wybór silników stacjonarnych Volvo Penta. Jeśli nie jesteś pewien, jaką jednostkę napędową wybrać, zachęcamy do kontaktu – służymy fachowym doradztwem i wsparciem na każdym etapie współpracy.

Budowa silnika zaburtowego

Budowa silnika zaburtowego nie jest skomplikowana, jednak mimo to powinieneś wiedzieć, jak wygląda jego poprawna obsługa i konserwacja. Element ten składa się przede wszystkim z jednostki napędowej umieszczonej pionowo, w związku z czym wał napędowy ułożony jest w osi góra-dół. Takie rozwiązanie jest bardzo korzystne, ponieważ pozwala w łatwy sposób przekazywać moment obrotowy do wałka napędu śruby. Nowoczesne silniki zaburtowe Suzuki występują w wersji czterosuwowej. Wyróżniają się doskonałą wydajnością i osiągami, a także optymalną mocą przy jednocześnie zmniejszonym zużyciu paliwa.

Istotną częścią silnika zaburtowego jest również oczywiście uchwyt, za pomocą którego możesz go stabilnie przymocować do łodzi. Rodzaj tego elementu uzależniony jest jednak od wielkości silnika. W przypadku mniejszych jednostek wystarczy zacisk ze śrubą motylkową. Większe modele natomiast przykręcane są za pomocą specjalnych złączy śrubowych, które utrzymają ich wagę. Co istotne, w naszym asortymencie przygotowaliśmy zarówno większe, jak i mniejsze, bardziej kompaktowe oraz lżejsze modele. Dzięki temu bez trudu znajdziesz wśród nich silnik, który sprawdzi się do turystycznego pływania, łowienia ryb oraz innych prac na wodzie. Każdy z nich zapewni Ci jednak pełen komfort i bezpieczeństwo.

Obsługa silnika zaburtowego

Jak wspomnieliśmy na wstępie, obsługa silników zaburtowych jest bardzo prosta. Dzięki temu są one polecane również dla całkiem początkujących użytkowników. Jednostki te wyposażone są w kilka biegów, które podczas pływania powinny być zmieniane na niskich obrotach. Przebywając w porcie natomiast, nie jest konieczne dodawanie gazu. Silnik zaburtowy na biegu bez przeszkód pozwala odpowiednio manewrować łodzią.

Prawidłowa obsługa silników zaburtowych Parsun, Evinrude i innych marek wymaga także odpowiedniej konserwacji. Jedną z najważniejszych czynności jest regularna wymiana oleju. W przypadku nowych silników pierwszy przegląd jest konieczny po ok. 20 h pracy, kolejny – po ok. 100 h pracy. Co istotne, zachowanie gwarancji często wymaga wymiany oleju co najmniej raz w roku, niezależnie od ilości roboczogodzin.

Czym różni się silnik zaburtowy od stacjonarnego?

Podstawową różnicą pomiędzy silnikiem zaburtowym a stacjonarnym jest sposób ich montażu. Jednostka stacjonarna znajduje się bowiem wewnątrz kadłuba łodzi, dzięki czemu jest dobrze wytłumiona, mniej narażona na czynniki zewnętrzne i niewidoczna. Silniki zaburtowe natomiast montowane są na zewnątrz kadłuba, przez co są całkiem widoczne. Cechują się jednak znacznie mniejszą wagą i niższą ceną, a także można je unieść nad poziom wody. Ponadto ich dużą zaletą jest ekonomiczna praca, co w dużej mierze wpływa na koszty eksploatacji.