Oleje i smary
Do prawidłowego funkcjonowania każdego silnika jachtowego konieczne jest stosowanie specjalistycznych smarów oraz olejów. Są one odpowiedzialne za wydajną pracę, nieprzegrzewanie się i niezacieranie jego mechanizmów. W naszej ofercie przygotowaliśmy duży wybór preparatów, które pozwolą utrzymać jednostkę napędową Twojej łodzi lub jachtu w doskonałym stanie przez wiele lat, nawet podczas codziennego, intensywnego użytkowania. W naszym asortymencie znajdziesz między innymi olej silnikowy do silników zaburtowych i stacjonarnych, a także:
- olej przekładniowy,
- olej hydrauliczny,
- smar z teflonem.
Wszystkie smary i oleje pochodzą od renomowanych producentów, dzięki czemu cechują się wysoką jakością, a także przeznaczone są do silników dwusuwowych oraz czterosuwowych. Co więcej, oleje silnikowe i przekładniowe spełniają normy Marine, co oznacza między innymi, że dobrze mieszają się z wodą.
Jak często należy wymieniać oleje i uzupełniać smary w silnikach?
Zakup dobrej jakości oleju oraz smaru to jednak nie wszystko. Każdy właściciel jachtu czy łodzi motorowej powinien wiedzieć, jak należy konserwować silnik. Zadaniem oleju jest smarowanie wszystkich elementów jednostki napędowej. Dzięki niemu mechanizmy działają płynnie i nie są narażone na powstanie zbyt wysokiej temperatury. Podczas pracy preparat ten się jednak zużywa oraz traci na jakości, dlatego trzeba go regularnie uzupełniać.
Wymiana oleju nie powinna być przeprowadzana rzadziej niż raz na rok. W silnikach z dużym przebiegiem warto dokonywać tego częściej, nawet jeśli producent zaleca inaczej. Używanie zbyt zużytego oleju może doprowadzić do poważnych usterek silnika zaburtowego czy stacjonarnego, ponieważ nie chroni on odpowiednio wszystkich jego części ani nie zapewnia odpowiednio płynnego działania poszczególnych układów czy elementów.
Wymiana oleju w spodzinie silnika
Jeśli chcesz odpowiednio zadbać o stan swojej jednostki napędowej, nie powinieneś zapominać też o regularnej wymianie oleju w spodzinie silnika. Element ten znajduje się bowiem pod wodą, a stary, zbyt zużyty olej może powodować uszkodzenie uszczelniaczy i przedostawanie się wody do przekładni napędowych. W związku z tym podczas wyjmowania łodzi z wody należy dokładnie sprawdzać stan tych części oraz kontrolować, czy olej nie wydostał się na zewnątrz.
Wymiana oleju w spodzinie powinna się odbywać co ok. 100 godzin eksploatacji silnika lub co pół roku, a także po sezonie. Dzięki temu zachowasz swój silnik w doskonałym stanie przez bardzo długi czas i nie narazisz go na żadne poważne awarie z tym związane. Jeśli potrzebujesz pomocy w wyborze odpowiedniego oleju czy smaru, zachęcamy do kontaktu. Wszystkim naszym Klientom zapewniamy fachową pomoc oraz doradztwo!