Kryteria wyboru śruby napędowej do silnika zaburtowego

sruba-napedowa-do-silnika-zaburtowego

Śruba napędowa jest jednym z elementów silnika zaburtowego, który może ulec uszkodzeniu. Jeżeli dojdzie do awarii, to możemy bez większych problemów ją wymienić. Zmiana śruby napędowej jest także sposobem na poprawę komfortu korzystania z łodzi. Jaką śrubę napędową wybrać? Na co koniecznie trzeba zwrócić uwagę, zanim zdecydujemy się na zakup śruby napędowej? Podpowiadamy.

Co warto wiedzieć przed wyborem śruby napędowej do silnika zaburtowego?

Zakup śruby napędowej do silnika zaburtowego wymaga wcześniejszego określenia swoich potrzeb i oczekiwań. Każda śruba napędowa powinna być dobierana indywidualnie. Doświadczeni motorowodniacy polecają zakup śruby napędowej o maksymalnie dużym skoku. Trzeba jednak pamiętać, że ta zasada nie dotyczy wszystkich łodzi. Inne wymagania odnośnie do śruby napędowej mają posiadacze łodzi turystycznych, a inne właściciele łodzi sportowych i wyścigowych.

Co wziąć pod uwagę, wybierając śrubę napędową?

Oprócz potrzeb i oczekiwań, a także rodzaju łodzi i silnika zaburtowego, do którego szukamy śruby napędowej, trzeba wziąć pod uwagę kilka istotnych kwestii technicznych. Jedną z najważniejszych jest materiał, z którego została wykonana śruba napędowa. Śruby napędowe (np. Solas) produkowane są z odpornej na uszkodzenia, jednak podatnej na korozję stali oraz odpornego na korozję i podatnego na uszkodzenia aluminium. Inne, ważne kryteria wyboru śruby napędowej, które mają wpływ na osiągi łodzi to m.in. średnica śruby, liczba łopatek, a także kąt natarcia i wspomniany wcześniej skok śruby.

Podsumowując, śrubę napędową trzeba dobrać indywidualnie do rodzaju silnika zaburtowego, rodzaju łodzi i sposobu jej użytkowania, a także oczekiwanych osiągów. Priorytetem powinna być wysoka jakość, która przekłada się na żywotność oraz sposób działania śruby do silnika zaburtowego.